Terapi för själen

Medicinsk Yoga (Kundalini) är just nu min stora räddning. Det ger mig ny kraft och energi som är få förunnat när man tar cellgifter. Giftet gör sig påmint varenda minut. Aldrig någon vila från chemohell. Men när jag lägger mig på den där mjuka mattan och ser in i det tredje öga då försvinner allt det onda för en stund. 
 
Kundalini har lärt mig att slappna av och lämna mina tankar för stunden. Självklart är jag inte helt där än, tusen tankar kan ibland komma och attackera hjärnkontoret mellan varven. Men man lär sig genom att öva på detta. Vill verkligen starkt rekomendera MediYoga till alla som går igenom liknande som mig. Det är otroligt vad vi kan göra med våra egna kroppar och vilken otroligt bra medicin det är att lära sig andas rätt och rensa ut dåliga energier ur kroppen. 
 
Man behöver varken vara stark eller vig. Hell man behöver inte ens ha ork. Man kan bara sitta eller ligga och fokusera på andningen. För mig botar det både stress, depression, illamående och värk i kroppen. 
 
Utöver yoga och regelbundna kuratorbesök så har djurterapi varit otroligt givande för mig. Att dela vardagen med ett djur kan ge så mycket endorfiner och ro i kroppen. För en månad sedan tog jag hand om världens bästa border collie Leo under en lite längre period. Och i dag var jag och hämtade en liten fransk bulldog som heter Frans. Helt otroligt. Imorse kunde jag knappt förmå mig att kliva ur sängen och det var ansträngande att ens prata. Men nu är det som att tusen stenar lättat från min kropp och jag känner hur jag timme för timme blir starkare. 
 
När livet ger en citroner, ja då måste man banne mig försöka göra lite lemonad av det. Man måste göra allt som kommer i ens väg för att hitta positiv energi när man drabbas av mörker. I skrivande stund har jag äntligen lite frid i kroppen igen efter några otroligt jobbiga dagar. Runt hörnet väntar en allra sista runda cellgifter sen är jag klar och jag bara längtar så. Livet – snart är jag tillbaka igen. 
 
 
   
 
 
 
Bröstcancer - Feelgood - Kundalini - MediYoga - Träning - cancer - cellgifter - djurterapi