Rakningen

När man tar cellgifter så händer det mycket med kroppen. Även det yttre får sig en törn då man bland annat tappar håret. Jag hade bestämt mig redan innan för att raka av mig det. Om det var något jag skulle ha kontroll över så var det när mitt hår skulle trilla av.
Så i lördags tog jag kontrollen tillsammans med min sambo och mina föräldrar. Jag gjorde en passande och lugnande spellista och sen var det bara att raka på. 
 
Det var många blandade känslor och humöret växlade mellan skratt och gråt. Men av åkte det och ganska så snabbt insåg vi att jag faktiskt rockar kort hår. Jag har fortfarande inte kännt för att använda min peruk heller för den delen. Dock har jag inte blivit bekväm med att visa mig med rakad skalle på öppen gata. Är inte redo för allas blickar än. Allt har sin tid. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bröstcancer - Rakad - cellgifter - cytostatika - självkänsla
Ida

Men heeeej snyggt! ❤️ Du passar ju i det!

Anonym

Så vacker!!!❤️

Anonym

Så vacker!!!❤️

Carina

Så snyggt set blev! Jag gjorde också en grej av det. Först klippte jag kort bara på ena sidan, sedan klippte jag det kort. när det var dags att raka gjorde vi en moikanfrisyr. Har fått min sjätte och sista behandling, tror jag använt min peruk en gång. Lycka till! Kramen

Anonym

Du är skit snygg ! 😀

Anonym

Du är skit snygg ! 😀

Kirsi

Vilken stark förebild du är till båda unga och oss något äldre. Du beskriver din kamp oerhört fint och utlämnande, ärligt. Vilken skitsjukdom! Jag håller tummarna för dig och hoppas att du orkar. Känner för er, hela familjen.

Styrka och kramar från mig, din mammas föredetta arbetskamrat.