2016

2016 var året som började bra men som slutade i katastrof. 2016 blir inte längre året då jag tog min examen efter tre och ett halvt års slit på universitetet. Inte heller blir det året då jag flyttade in till mitt livs stora kärlek och blev sambo för första gången. Inte året då fyra nya underbara människor kom till jorden. Och inte blir det då heller det året som jag fick mitt första "riktiga" jobb som kommunikatör. Det kommer gå till historien som det året jag fick bröstcancer.
 
Men sedan tänker jag efter lite. Det finns inget att vara otacksam över och det behöver verkligen inte vara på det här sättet. Ibland ser jag på mitt liv som en tragikomisk historia. En berättelse om en ung kvinna vars vardag genomsyras av toppar och dalar med en gnutta humor i. När livet händer, när det går hål på den där trygga bubblan man så länge levt i så förändras verkligen allt. Tidigare behövde jag aldrig ta i döden. Nu har det blivit en jobbig släkting som jag likt förbannat måste hålla god ton med. Vi behöver inte bli bästa vänner men vi måste lära oss att leva med varandra (vilken ironi). 
 
I den här kampen har jag fått med mig så mycket. Jag har fått ta emot otroliga mängder utav kärlek från alla möjliga människor. Det gör mig otroligt varm. Min relation med min sambo har fått utstå mycket men tillsammans har vi blivit något stort och okrossbart. Vi två, vi hör ihop och det har verkligen cancern bevisat för oss. För första gången i mitt liv vet jag vad jag vill. Jag har börjat uppskatta de små tingen i livet. Likväl som så många har stöttat mig så finns det en del människor som visat sina rätta sidor. Det känns därför skönt att få chansen att rensa ut på onödiga energitjuvar. 
 
2017 ska förhoppningvis bli ett nytt och spännande år som kommer att erbjuda många nya och fina minnen precis som 2016 till en början faktiskt gjorde. Jag ser fram emot ett friskt år, en nystart. På riktigt. Känner att jag har all rätt att säga det den här gången. Nu tar jag av mig hatten, eller i detta fall turbanen, och tackar för mig. Tack och Fuck you 2016. 2017 du är välkommen in. 
 
 
 
2016 - Bröstcancer - Mastektomi - cancer - cellgifter