Inspirationslöst

Jag drog mig för att kliva ur sängen imorse. Försökte städa för att få upp energinivån. Inget. Sätter mig ned vid datan och börjar lyssna på favorit musik - inget händer. 
 
I dag sprutar ideér och drömmar runt som en virvelvind i mitt huvud - men jag fryser till is för att motivationen till något är på noll. En sådan dag då jag bara vill checka ut och sätta mig på en öde ö (helst en varm öde ö). 
 
I dag är en dag som inte nödvändigtvis kretsar runt just cancer utan mer en dag av total rastlöshet och isande tomhet. Fick förvarna min sambo (som sitter så lyckligt ovetandes på jobbet) om att humöret inte är på topp i dag. Ni vet som när man går in på SMHI för att kolla eftermiddagens väder "Hög risk för storm". 
 
Svårt att sätta ord på den känsla jag har just nu. Välkommen på middag - i dag serverar jag en utsökt gryta med framtidsdrömmar och självförakt som huvudingridienser.
 
Skriver vidare lite på min bucketlist. 4 år kvar innan friskförklarad. Vad vill jag fullfölja nu? Jag är ju trots allt ganska så okrossbar för jag har liksom inget längre att förlora. Jag var påväg att mista livet för en kort stund men det har ju ordnat upp sig ganska så bra. Jag har börjat se livet som en gåva - en gåva jag inte vill kasta bort. Tiden, den så otroligt dyrbara tiden, varför sitter jag här med offerkoftan på och låter livet rinna som sand ur mina händer? 
 
I dag kontaktade jag drivhuset. Det är en start. Jag börjar där. 
 
Ååååså avslutar jag med att posta en så kallad "mood" picture. (ta med en nypa ironi tack). 
 
 
 
Bröstcancer - Rehabilitering