Perukprovning

Mitt i allt kaos kommer ett litet ljussken. I dag har varit en bra dag för i dag har jag minsann provat peruker.
Det är ju fastställt att cellgifter (cytostatika) kommer att intas och dessvärre ryker då håret. 
 
Håret är en kvinnas kanske viktigaste accessoar. Det säger allt om henne och gör henne unik i sitt slag. Jag har alltid varit den blonda korta page tjejen. Om knappt en månad kommer min naturligt blonda hjässa att ryka. Men vilken tur jag har som då får chansen att välja en helt ny frisyr. 
 
Jag kommer att få välja ut två syntetperuker eller alternativt en peruk av äkta hår. Jag gick såklart in med inställningen att syntet minsann skulle se bedrövligt ut – tji fick väll jag. Helt otroligt vad det känns och ser naturligt ut. Vi testade peruk efter peruk och nästan alla kändes rätt. Nu kan jag istället inte riktigt bestämma mig för om jag vill bli en korthårig brunett eller långhårig blondin ala Victoria Silvstedt. 
 
Jag har haft så kul i dag. Vissa peruker var inte uppklippta eller i rätt färg. Allt det kommer att ordnas och korrigeras utefter mina krav och önskemål. Jag är helt såld på att vara brunett just i detta nu. 
 
 

Alla dessa peruker är av syntet. Som ni själva kan se ser de otroligt äkta ut. Man kan dessutom både platta och locka syntetperukerna hej vilt. 
Bröstcancer - Peruk
Emelie Salo

Den korta bruna pagen var som gjord för dig! Så snyggt :) så kul att du skriver, älskar det du skriver o inspirerar ❤️

Emma fågel

Gud va fin du va i brunt hår!! Håller med föregående talare. 😘

Sofia

Äääääääälskar korta bruna pagen!!

Anonym

Du är alltid snygg och alla är supersnygga men bruna pagen😘👌🏼

Evelina J

Så himla snygg i allihopa! Allt klär en skönhet!

Hanna Nyström

Du är så fin som du är, men i den korta bruna blir du ju en riktig puma! Så härligt att din energi lyser igenom och att du mitt i all cancerskit kan se ljus och glädje. KRAM

Anonym

Brunett var jättefint ❤ Jag har själv tappat håret och haft olika peruker. Fastnade också för brunt :-)

Carina

Så fin i den bruna korta! Jag tog en med långt, rött lockigt så min kompis kallade mig för Jessica Rabbit. Men jag kände redan innan att oavsett vilken peruk så trodde jag inte jag skulle använda den så mycket. Och så har det blivit. Vilken fin blogg du har och du skriver så mycket bra. Kram <3

Svar: Tack snälla för alla dina fina ord, det värmer verkligen :) Gud så spännande, Jessica Rabbit är ju en riktig goding, vad kul med något helt nytt! I veckan hämtar jag ut perukerna och jag börjar bli riktigt taggad nu faktiskt! Massa kramar till dig min bröstsyster <3
Johanna Pettersson