Kärlek

I onsdags bar det av till sjukhuset för en ny dos av cytostatika. Jag fick där veta att de helt bytt ut Taxotere mot Taxol och tacksam är jag för det. I dag är dag fem med cytostatika, förra gången var det här min värsta dag. Då kom jag inte ens upp från golvet. I dag har jag varit ute på promenad, kört bil, badat och firat farsdag. Vilken otrolig skillnad! Visst har jag lite småmolnande ledvärk men just nu känns det som att jag är i himmelriket. 
 
Dessvärre åkte jag på en förkyldning och helt biverkningsfri är man tyvärr inte. Är så otroligt trött och seg i huvudet. I bland blir jag väldigt förvirrad och glömmer bort enkla småsaker (äntligen kan jag skylla på något). Trots detta drog jag på mig finbyxorna och åkte på dop. Jag har ju fått den äran att vara gudmor till en av mina närmaste vänners nyaste lilla tillskott. Jag mäktade dock inte med att stå på scenen tillsammans med familjen med tanke på min situation. Så är det ibland! Och för att göra dagen lite bättre överraskade föräldrarna med bröllop och tackade ja till varandra i nära vänner och familjs goda sällskap. Är så tacksam över att jag mådde så bra att jag fick vara med och dela detta underbara och magiska ögonblick tillsammans med mina fina vänner. 
 
Jag klarade till och med av att stanna på gofika och mingel efteråt. Jag är glad över att jag valt att vara öppen med min sjukdom, det verkar som att det underlättar för alla runt mig och även för mig själv. Jag vill ju inte att mina medmänniskor ska vara rädda eller obekväma när de stöter på mig eller är i min närhet. Förstår att det är svårt att hitta rätt ord ibland men jag gillar när folk ändå tar "lätt" på det och behandlar mig som en vanlig människa. För jag är ju fortfarande Johanna, Johanna som kämpar mot en lite otäck sjukdom just nu bara.
 
Har även hämtat ut en ny peruk som jag är galet nöjd med. Den är lite kallare i tonen och passar som handen i handsken. Dock tycker jag fortfarande att det är skönare att gå utan, men vissa dagar, som på dopet, vill man känna sig lite extra fin. Då gör peruken succé! 
 
  
 
Bröllop - Dop - Kärlek
Nina

Taxol är mycket bättre! Väldigt få biverkningar jämfört med docetaxel! Härligt att du känner att du kan hänga med på grejer!